Horolezecký klub Mladá Boleslav

Kalimepa Kalymnos 2016

Zobrazení pro tisk Editovat článek

Miláno, 5.12.2016

Skoro přesně po roce opět Kalymnos. Sestavu Miláno, Šakal a Jiřik Vltavský z HO MH jsme rozšířili o Kubu Cicvárka z Turnova.

V neděli 6. 11. v 16:35 skoro přesně po roce odlétáme ve složení Miláno, Kuba, Šakal a Jiřik směr Kalymnos. Vůbec nevadí, že máme po Posledním slanění. Na Kalymnosu se stejně neslaňuje... Těšíme se na 18tihodinovou cestu do skal... Let do Atén, noc na letišti, let na Kos, taxi do přístavu, trajekt na Kalymnos a nakonec taxi k Jarinovi na baráček pod skalami.

9/18

Vrtulákem nad Řeckými ostrovy na Kos

V Aténách na letišti si noc krátíme tříhodinovým hraním karet v nonstop mekáči. Jiřikovi se tady líbí, zůstává na noc, nás ale klimoška a světlo vyhání do boční chodby. Šakal a Kuba zalézají do spacáků, já lehám přímo na beton. Kolem páté ráno se nám bezpečnostní služba postará o budíček, tak jdeme vzbudit Jiřika. Mekáč je plný podobných čekačů na letadlo, mezi nimi Jiřik na gauči a do obličeje mu svítí snad dvoustovka bodovka…

17/18

Tak takhle se vezeme na Kalymnos

7. 11. 9:00 v přístavu v Pothii na Kalymnosu Šakal sehnal taxikáře, kterýmu bych nesvěřil ani koš s odpadky a jeho auto musí pamatatovat začátky lezení na ostrově... Za půl hodiny nás už vítá Jarin s Kačenou a v 11 už se navazujeme na lano v sektoru Iliada.

13/18

Pothia - srdce ostrova

Je to paráda zase po roce škrtit hady s mořem za zády. Únavu z cesty jsme krásně rozlezli a dokonce i Padroni E Pegliaci 7c s Kubou dali. Ale nejhezčí cestou byla Thetida 7b+. Den zakončujeme s Jiřikem v moři. Studený, ale moře se prostě vynechat nedá…

2/18

Dreamteam by bohemia paradise opět na scéně

8. 11. Olympic Wall. Hlavní cíl dne je vylízt cestu Hogo Fogo 7c a další dvě cesty, které udělali Prcas, Pavouk a Špek. Kuba leze Hogo Fogo onsigt v pohodě a já zjištuju, že jeho programy jsou pro mě nepoužitelný. Těžký místa si musím vymyslet sám, takže Hogo Fogo na druhej… Hned vedle je Hellas Rodeo 7c+-8a s krásným šedivým krapasem, tak proč ho nezkusit. Zápas s krapasem a cvakání mě tak vyšťaví, že padám na konci klíčových třech metrů. To už nedám… Kuba vlevo vylezl Yamas 8a a Rodeo si chce taky vylízt. Vyvzlíná to na pohodu a já nakonec Hellas Rodeo dám taky a docela pod kontrolou. První radost. Shodli jsme se ale, že osma to není. Tornádo Lou 7b lezeme všichni, i když někdo padá a zakládá si svůj AFníček… Šakal onsajtuje vpravo v jeskyni Blue Magic 7b+, Jiřik AFuje…

7/18

Nejlepší horolezci, a že jich tady je

9. 11. Restday. Vichr, zataženo. Kuba vyráží na kole kolem ostrova, já taky kolmo za poslední vesnici Emporio na krásnou pláž, kde se v závětří (trochu z povinnosti) vykoupu. Jízda zpátky v tomhle vichru teda není úplně restday, když musíte z kopce šlapat co to jde, jinak začnete couvat. Jarin, Kačena a Jiřik restday nectí a lezou až do tmy. V noci blesky a bouřka.

5/18

Jirik leze nějaký 7a, i když má mít restday

10. 11. Jurassik Park. Boje jsou tady urputné. Šakal s Jarinem bojují ve vytrvalostní Carnivore 7c. Nakonec ji odškrtává Šakal. S Kubou jdu do Raptora 7c+. Krásná hodně převislá silovka s třemi bouldry bez odpočinku, v který se dá spadnout i pod řetězem. První boulřik nám dělá problémy, každý ho řeší asi napočtvrté po svém. Ale hned na druhý pokus zarvu na max a Raptora dávám. Po mě i Kuba a je to asi moje nejtěžší a nejhezčí cesta výletu.

14/18

Předseda v nejtěžším místě - nabrat spoďák a skočit do nicmoc chytu

Na večeři jdem k Miltosovi a mořských plodů máme tolik, že nám jedna rybička zbyde i na zítřek.

11/18

Taky najist se musí sportovní lezec. A někdy i přežrat

11. 11. Kalydna. Dostali jsme od Jarina vlastně úkol. V Kalydně musíte dát Auroru 8a, to je jasný přece. 55 metrová Aurora je prodloužení už tak dlouhýho 7b. Takže je jasný, že těžký je to až nahoře. Skála je dost zavlhlá, je to dost boj i s tahem lana. Kuba to sice nacvakal, ale nedaří se mu to dát v kuse. Já zabojuju a 8áčko mám na druhý pokus v kapse. Paráda. Kuba si chce spravit náladu nějakou cestou v Grande Grotě. Slunce tady teda pere jak čert, ale Priapos 7c dává na OS. Já jsem už vyčichlej, takže pro mě je to AF boj. Ale tohle 3D lezení mezi vysutými krapasy je neuvěřitelný… Škoda toho horka tady. Šakal s Jiřikem lezou v Ivory Tover a oběma se daří v Craic 7b+.

15/18

Tak takhle si někdo užívá na sportovním zájezdu

12. 11. Telendos. Restday je ve znamení vodních sportů. Jarin má totiž několik plavebních prostředků. Až na Šakala všichni pádlujem na lodích na Telendos. Kuba ho obeplouvá, což znamená 15 km pádlování. S Jiřikem podnikáme výstup na vrchol kolem byzantského kostelíčku. Pěkné, ale úplně si nejsem jist tím restdayem.

10/18
8/18

Kuba je ta tečka dole nedaleko břehu

13. 11. Arhi. Kuba vybírá Arhi, ale nakonec to nebyla dobrá volba. Na slunci je vedro a tak nás Kalymnostrobe 8a vyškolí. Ale krásný lezení s dvěma bouldříky a dvěma nohandy. Alespoň onsajtuju dlouhé 7b+ Mars Attack. Šakal s Jiřikem zamířili takticky do stínu v Iannis, kde Šakal posílá Tufa King Pumped 7b+ na druhej. Větší radost ale měl z opravy na Lactic Shock 7c, parádní lajna.

12/18

Každý den stejný pohled na zapadající slunce za Telendos. Dost nuda pořád

Večer jdeme k sousedce na večeři. Italská důchodkyně Rosella z Torina nás pozvala. Takový kulinářský hody jsme nečekali. Rosella je nejen výborná kuchařka, ale taky společnice. S námi to je horší, vypili jsme jí celou lahev Martini… Od teď aspoň kluci vědí, že Martini je aperitiv, ne víno...

16/18

14. 11. Odyssey. Za pět minut jsme s Kubou u skal. Já mám od Jarina za úkol Boom Boom 7c+ a Kuba chce nějakou osmu. Jednu nacvakanou zkouší, ale nějak to klouže a musí to vzdát. Já v onsajtu Boom Boom vysmeknu a pěkně to bolí. Na druhej už to hodně kontroluju a dávám. Kuba už má prsty načatý a nedaří se mu. Já jsem ještě při chuti a vybírám Paris, Texas 7c. Krásná skoro kolmá lajna prostá krapasů s několika bouldříky za malý bočáky. Přečtu je hned a po bitce mám svůj nejtěžší OS výletu. Ostatní jedou Puntem za kopec do Je T Aime. Jarin tam má projekt Tsila 7c+. Bohužel ho v kuse nedává, ale Šakal zabere a flešne ho. Jiřikovi se taky daří a na druhý pokus zdolává Kalytube 7b+.

18/18

Jarin leze Tsilla 7c+, jistí Kačena

Po lezení se scházíme v krápníkové jeskyni. Sousedé Zástěrovi zdobí jeskyni svíčkami a Jarin na kytaru dává své nejlepší kousky v největší hale kde kdy hrál. Krásný zážitek…

4/18

Jarin hraje Nohavicu

15. 11. Restday. Jedeme Puntem v šesti nad Pothii podívat se na starý klášter. Pak ještě trochu zevlinku na pěkné pláži, ale na koupání to už není. Slunce sice hřeje, ale začíná fičet studený vítr.

6/18

16. 11. Arhi. Konečně se dá lízt na slunci. S Kubou chceme dát opravu na Kalymnostrobe 8a. Daří se jen Kubovi, já už nějak nemám ždim na ten jeden nejtěžší krok. Na rozlez jsem si totiž dal Orgasme Minéral Extension 7c+ a byla to teda výprava. 7béčkem ke štandu, který necvakám kvůli tahu lana, pak dlouhým traverzem vpravo míjím další dva štandy a nahoru k řetězu s jedním nepříjemným místem. Je neuvěřitelný, jak síla větru tlačí do lana a to mě stahuje zpět. Lezu, jen když má slabší chvilku. Za Jarinovýho povzbuzování pámepáme cvakám štand a mám dost. Kluci se snaží prostoupit Eros 7b+, silovka jak má být. V kuse dává Šakal.

3/18

Šakal zabírá svou ukrutnou silou v nejtěžším místě cesty Eros 7b+

17. 11. North Cape. Poslední den výletu. Kvůli studenému větru volíme oblast na slunci a blízko. Cesty jsou neolezené, místy dokonce drolivé…. Ahismu 7b+ nacvaká po boji Jiřik, ale v kuse se mu nechce. To Jarinovi se chce, pěkně si zalítá a nakonec je kusovka jeho. Na týhle cestě si zalezeme všichni parádně. Když už končíme, Šaky ještě nemá dost a lezení na Kalymnosu zakončuje onsajtem krátké Nirvány 7c.

1/18

Šakal v Ahisma 7b+. Silově z krapasů do ostrých trochu lámavých talířků, jako na písku

Večer je na pořadu opět Miltos a jeho dobroty. Pozvání přijala i Rosella. Tímto příjemným společenským večerem se loučíme s Kalymnosem. Děkujeme Jarinovi za útulné pobývání na tomhle neskutečným místě. Tak možná někdy příště ostrove…

Foto: předseda+předseda

Články: celkem 90 článků
nejaktivnější: Miláno (13)
Knihovna: celkem 119 titulů
nejaktivnější: Pája (kat) (43)