Horolezecký klub Mladá Boleslav

Zimní čundr na Sněžce

Zobrazení pro tisk Editovat článek

Bigfoot, 2.1.2001

Když jsme se v listopadu dozvěděli, že v Krkonoších napadla spousta sněhu, slovo dalo slovo a parta šesti lidí vyrazila stopem směrem na Pomezní Louky. Přešli jsme po hřebeni přes Sněžku, Luční horu a Kozí hřbety do Špindlu. Protože Ucar nafotil spoustu nádhernejch fotek, nedalo mi to a udělal jsem z toho tenhle článek...

Účastníci zájezdu: Toman, Ucar, Joskin, Denča, Péťa

Trasa: Pomezní Boudy – Svorová hora – Sněžka – Luční bouda – Kozí hřbety – Důl Bílého Labe – Špindlerův Mlýn

Termín: 20. - 22. listopadu 1998

První den

První den (pátek) byl určen pro pro přesun z Přerova, Prahy, Neratovic a Mladé Boleslavi (podle toho kdo kde bydlí) do výchozího bodu celé akce - na Pomezní Boudy. První sraz byl v Mladé Boleslavi. Odtud jsme jeli po dvojicích a nakonec jsme se kupodivu přece jen kolem páté odpoledne sešli v hospodě na Pomezkách v počtu pět, což bylo jen o jednoho méňě, než kolik nás původně vyráželo (jedna nejmenovaná členka to vzdala už cestou). Z Pomezek jsme tedy už za tmy vyrazili do 30cm hlobokého čerstvého prašanu, kterého stále příbývalo, hledat první nocleh.

Šli jsme po červené tam, kde obvykle bývá cesta a za svitu čelovek odhadovali, kudy asi vede. Takto jsme došli kolem půlnoci někam poblíž Sovího sedla. Tam jsme na mýtince mezi stromky postavili stan a hupli do teplých spacáků ...

Druhý den

Probuzení bylo kouzelné. Celou noc padal sníh a k ránu se obloha úplně vyčistila, takže počasí nám opravdu přálo. Teplota se pohybovala kolem -7°C.

Ranní probuzení Zimní království

Bivak na úpatí Svorové hory. Přes noc nám úplně zapadal stan. Bohužel, než jsme vylezli, aby jsme to vyfotili, všechen ten sníh byl dole.

Posilnění na cestu Hore kopcom

A to už jsme vyrazili na cestu. Malá přestávka u boudy Jelenky, posilnění a diskuse o přínosech a nebezpečích konzumace alkoholu v horách (při které dokonala láhev rumu) a potom razíme dokopce na Svorovou horu. Prašanu je po vydatném nočním sněžení až až a když se dostáváme nad úroveň lesa, jen stěží odhadujeme kudy vede cesta. Na Svorové hoře to celkem fičí, tak se jen vyfotíme a mažeme.

Svorová Hora

Sestup je ale ještě zajímavější. Do prašanu zapadáme často víc než po pás. Cestu připomíná jen linie, kde ze sněhu nevykukují stromky. Je to makačka a průměrnou rychlost našeho postupu odhadujeme na 0,5 km/h. Střídáme se v roli buldozéru. Kdo je vpředu, ten ze pěkně zapotí, ostatní zvakají zubama.

Průchod závějí Brázda

Od sedla mezi Svorovou horou a Sněžkou začíná být sníh pěkně umrzlý a vyfoukaný, takže už se to neboří a dá se jít pěkně po povrchu. Na Sněžce jsme co by dup...

Sněžka

Na vrcholu jsme chvilku rozmrzali (zejména jedinci s nevhodným oblečením) a mezitím se nám venku lehce sešeřilo.

Západ slunce Západ slunce podruhé

Dále jsme tedy pokračovali dolů k Obří boudě a potom po lávce přes zamrzlé mokřady k Luční boudě. Bivakovat jsme chtěli někde v Modrém Dole, ale příjemná předsíň Luční boudy, pivo a ženy (ty naše) nás přesvědčily, že bude lepší zůstat na noc zde. Nocování ve velké předsíni na obrovských dubových stolech a na lavičkách je tu naprosto bez problémů.

Třetí den

Ráno je obloha opět bez mráčku. Máme v plánu ještě kouknout na Kozí hřbety a potom nějak sejít dolů do Špindlu a do večera být zas doma. Vítr je čím dál silnější a teplota zůstává přibližně stejná jako včera.

Moře Luční hora

Vyrazili jsme od Luční boudy k Luční hoře. Pláně jsou krásně umrzlé, takže jediné co klade odpor je ten vítr (no a trochu taky gravitace). Z Luční hory jdeme na Kozí hřbety a dále do Údolí Bílého Labe.

Kozí hřbety Světelné efekty

Průchod Dolem Bílého Labe byl celkem dobrodružstvím, takže se ani nenašel nikdo, kdo by to fotil. Ale o to větší to byla romantika ... metr sněhu, řeka, svahy Kozích hřbetů ... po cestě opět ani památky.

Nicota

Poučení na závěr: Džíny se projevily jako naprosto nevhodné oblečení do hlubokého sněhu :)

Diskuse Počet příspěvků: 0 Přidat komentář
Články: celkem 90 článků
nejaktivnější: Miláno (13)
Knihovna: celkem 119 titulů
nejaktivnější: Pája (kat) (43)