Horolezecký klub Mladá Boleslav

Ortler

Zobrazení pro tisk Editovat článek

Aťouš, 24.5.2006

Zimní výstup severní stěnou Ortleru.

Asi v půlce února jsme se Sajfim usnesli, že bychom si mohli vylézt nějakou alpskou klasiku. Já měl severní Ortler (3905m) v hlavě už delší dobu, tak rozhodování bylo poměrně rychlé. Sehnat na netu informace, mapku a zjistit počasí už byla maličkost.

14.2. ráno vyjíždíme z Chudíře směr Solda (1844m). 15. v poledne jsme v Soldě. Sedačkovou lanovkou nabereme výšku a pak už jenom traverz po vrstevnici pod stěnou na chatu Tabbareta. Ubytováni ve slušném wintrraumu s výhledem na stěnu večeříme.

Spát jdeme brzo, chceme vstávat ve dvě hodiny. Ve dvě budíček, dělám že neslyším ale Sajfi je nekompromisní. Snažím se do sebe nacpat nějaký tatranky a čaj. Daří se to jen s velkým sebezapřením. Ve čtyři se loučíme s naší útulnou a se slovy „tak pozítří“ vyrážíme do tmy. V kotli pod stěnou byl nafoukaný a nesedlý sníh. Prohrabat se na začátek žlabu bylo hrozný, ani to nebudu popisovat.

1/6 2/6

Zkrátka v sedm jsme na začátku žlabu. Tady se podmínky mění, celkem slušným firnem rychle stoupáme. Asi ve dvouch třetinách se firn mění ve vodní led. Sklon tak šedesát stupňů. Docela příjemná změna, lezeme solo, Standa za sebou táhne jedno poloviční lano. Dolézáme pod osmdesátistupňový práh kde se navazujeme. Tři délky a led se zase trochu pokládá. Pokračujme zase solo, pod námi je slušná klouzačka to by byl fofr. Ještě asi stopadesát metrů a jsme na hřebenu. Pohoda, po deseti hodinách ulevit lýtkám a normálně se postavit. Jsme kousek pod vrškem ale kvůli nastávající tmě rozhodujeme pro sestup do bivaku který je na hřebenu, ale nevíme kde. Tak za šera hledáme cestu mezi trhlinami až téměř za tmy nacházíme malou boudičku. Hučí vařič a po osmnácti hodinách se pořádně napiju. Polívka, salám a večerní cíčko s výhledem na osvětlenou Soldu.

3/6 4/6

Ráno jak vymalovaný. Zahajujem sestup který není moc komplikovaný ale stejně musíme sjet pár žlábků a přelézt pár hřebínků, takže o zážitky je postaráno. Ve tři jsme u chaty, zabalíme a hurá dolů. V Soldě jsme v podvečer, koukáme do stěny Ortleru a jsme rádi jak je pěkně posekáno. Dvě pivka a kávička a vyrážíme domů. Mám radost – po dlouhý době zase jeden vydařený zimní výlet.

5/6 6/6
Články: celkem 90 článků
nejaktivnější: Miláno (13)
Knihovna: celkem 119 titulů
nejaktivnější: Pája (kat) (43)