Horolezecký klub Mladá Boleslav

Zobrazení pro tisk Editovat článek

Miláno, 4.6.2014

Rekordní účast a 3 oblasti: Brand, Rathen, Pfaffenstein

Aladin, NY.nr, Zárybnická, Míková...Kdybych měl dát na tyhle předvídače počasí, tak by letošní Máj v Sasku vůbec nebyl. Pár dní před akcí jsem to chtěl zrušit, nebo změnit na Máj v Juře...

5/18

Ve čtvrtek a pátek několik telefonátů na téma jak jinak počasí...hele má chcát, nepojedem někam na žulu ? se to asi konat nebude, ne ? já už jsem to vzdal a jedu na kolo...pojedem jenom na neděli, ta vypadá nejlíp... Mě se ale nechtělo nic měnit, začal jsem věřit, že to nějak půjde, protože ty jejich meteorologický modely... Přestal jsem to řešit, držel prapor Máje v Sasku vztyčený a každýmu jsem opakoval, že akce se neruší ani nemění. V pátek večer na parkáči. Tečka.

V pátek odpoledne vyrážíme se Šakalem, cestou dva deště, ten druhý kolem Hřenska fakt hustý. Jenže v Bad Schandau je úplně sucho, sluníčko probleskuje zpoza řídkých obláčků a je nám jasný, že si ještě dneska zalezeme. Na parkáči spolu s P+P (Péťa a Péťa) natěšení vyrážíme do údolí Brandu na významnou to místní věž strážící toto krásné hluboké údolí: Polenztalwächter. Po víceméně úspěšném přeskákání říčky a výstupu prudkou sjezdovkou jsme pod věží.

Nezdržuju obvyklým studiem průvodce a rychle volím dvouhvězdičkovou Rozdělení přátelé VIIIa, pěkná chytovatá stěnka, která se u 2.kruhu mění na oblé břicho s rajbasovým dolezem. Z vrcholu je pěkný rozhled na údolí Polenzu, opravdu Strážce jak má být.

6/18

Zde předseda u 1.kruhu. Všiměte si zásadního držení bočáku levou rukou a tomu správného postavení levé nohy vnitřní stranou pod těžištěm, špička pravé nohy vyrovnává stabilitu, čímž je těžiště lezcovo u stěny, ten studuje strukturu skály, aby v následujícím kroku pravou rukou uchopil vzdálenější chyt. Zde není co vytknout.

Šakal si vybírá levou údolní hranu stěny, Přímá jihozápadní hrana VIIIb, je sice bez hvězdičky, zato je brüchig, což znamená lámavé, nebo solivé... Bravurně překoná nejtěžší místo u 1.kruhu, a pak už vzlíná po smyčkách tak trochu českorájeckým terénem na vrchol.

7/18

Zde Šakal po překonání klíčového místa. Lezcovu postavení není co vytknout, avšak je třeba prozradit, že po následujícím kroku narazí na tutové hodiny, do kterých bohužel nebude mít správnou smyčku... V Šakalově případě jde ale o běžnou situaci, kterou předseda bravurně vyřeší hodem smyčkou do levé ruky Šakalovy.

8/18

Tady situace u 2.kruhu. Lezec bezprostředně jištěn kruhem si může dovolit takovéto vzdušné kreace. Nutno podotknout, že fotograf (Úča) mu v tom výrazně pomáhá...

9/18

Předseda pózuje na údolní hraně Polenztalwächteru, pod ním údolí Brandu a říčka Polenz.

15/18

Každý úspěšný lezecký den je potřeba náležitě a stylově oslavit. Navštěvujeme tedy místní hospodu na mýtince a odměňujeme se bohužel trochu teplým kvasničákem.

Večer se sjiždí pěkná partička, vypadá to, že kdo chtěl přijet, nevyměk... Pokusy o večírek jsou pacifikovány naštěstí hned v zárodku. Zítra se přece LEZE ! Noční slušný chcavec nás v sobotu ráno brzdí, ale sluníčko a čerstvé saské povětří dává tušit, že skály brzo oschnou. Alespoň nemusíme pospíchat. V klidu snídáme, listujeme v průvodci, hledáme hvězdičky a odpovídající číslíčka... Naše skupina čítá 16 kusů, proto zkonsolidujeme šiky a kolem desáté vyrážíme dolů do Rathenu. Skupina vedená Sajfim míří až za bašty, předsedova k Feldkopfům a Talwächtru. Waldova skupina doráží nedlouho po našem nástupu do stěn.

11/18

17°C, sluníčko, občas mráček, lehký větřík, ve stínu svetřík, tak taková panovala v Sasku podmínka. Na fotce Strážce rathenského údolí.

Na Východní polní hlavu vybírám Fokus RP VIIIc. Kruhy prodlužuji metrovými smycemi, abych to dal v kuse a občas trochu lituji, neboť těžká místa jsou právě kolem nich...Každopádně krásný průstup rovně na vrchol. S 60tkou lanem akorát.

13/18

Na této situační fotce Perlas s Klosáčem lezou oblíbenou Východní hranu VI na Strážce údolí. Zde si poučenější lezec nemůže nevšimnout, že je tady něco špatně... Prvolezec má sice pod sebou smyčku na hrotu, avšak nevím Jaromíre, co by se ti stalo, kdybys metnul. Tvůj jistič sedí pohodlně tak, aby na tebe nemusel koukat, ďoube se v nose, lano prověšené. Pit Schubert by zaplakal... Tady metodika naprosto selhala a ani Tomášovo stáří nepomáhá...

12/18

Zde ve vrcholovce důkaz, že všechno dobře dopadlo a hlavně jistič byl vyměněn. Dobře mu tak...

17/18

Na vedlejší Západní polní hlavu si Šakal vybírá arnoldovu Přímou jižní stěnu VIIIc. Z předskalí doprava přes 2 kruhy a úzkou, mírně převislou stěnou přes další 3 kruhy na vrchol. Výběr výstupu nebyl špatný, ke 3. kruhu Šakal vzlíná poměrně plynule, ale nad ním se nám chlapec nějak zasekává. Řeší nějakou smyčku, prý mu natejká a další kruh je daleko. Sakra ty smyčky jsou na nic. No jo prostě tam vyhnil. Co to dělá, on si snad sedá do karabiny ? Jasně, sedí v karabině jako ve skyhooku... Šakal umí vždycky překvapit. Nakonec teda po hodině dolézá a já netrpělivě běžím za ním.

16/18

Šakal v zapeklitém převislém úseku mezi 3. a 4. kruhem.

18/18

Hned za hranou mě zaujala Východní stěna RP IX od Arnolda, 3 kruhy, dole napřímení ještě s jedním. Láká mě, váhám, bojuji s respektem, ale nakonec se do ní pouštím a ona mě odmění pěkným lezením odjištěným tak akorát. Na fotce předseda ve spáře pod 3. kruhem.

1/18

Waldova pěkná fotka severní stěny Amselspitze. Zde je zapsaná jedna z kapitol pískovcového lezení. Bernd Arnold se svou suitou tady 22.dubna 1982 udělal cestu Schallmauer a dal ji do té doby nikdy nepoužitý stupeň Xa. Je to ta červená linka, spodek se leze kolem takové nepěkné spáry, kterou tady nevidíme. Potom jde vlastně o šikmý traverz stěny do další spáry, takže novější cesty samozřejmě směřují už přímo. Jedna z nich ECHO IXc, RP Xa označená žlutě je taky od Arnolda a předseda měl tu čest. Musí se však ještě vrátit a přelézt ji v kuse, aby to ta desítka byla... Málem bych zapomněl na lezeckou dvojku na levé hraně. Saský Kuba leze s Klosáčem Přímou Regnerovu cestu VIIc, moc pěkný výstupek, koneckonců jako snad všechny na tenhle Kosí hrot.

4/18

Tak Feidkopfy máme zmáklý, co teď? V průvodci Šakal vybírá na Hlavní věž cestu se strašným názvem, ale má hvězdu a je VIIIc . Musíme přes údolí docela daleko, snad to bude stát za to. No na pohled trochu zklamání, ale když už jsme vážili tu cestu... Šakal překonává kolem 1. a 2. kruhu vypečené lokální bouldříky v lehce položené stěně, to už ale docela prší a nezbývá než to zapytlit a slanit (PPP - pytel protože přšelo). Avšak jakmile stáhne lano, pršet přestane a on může začít znovu, pokud chce. šakal chce skoro vždycky, proč ne, docela pěkná cesta.

3/18

Cestou ze skal potkáváme v biergartenu tu naši partičku. Postupně se rozrosteme natolik, že s přicházejícím deštěm se ani nevejdeme pod obrovský slunečník a se setměním a vypitými pivy ho ani nechceme opustit. Posléze se na parkáči snažíme rozjet nějaký večírek, ale někteří bohužel odjíždějí, ačkoliv by třeba rádi zůstali. Ale hlavně prší a instalace plachty není příliš úspěšná. Přesto se docela daří oslavit další krásný den ve skalách.

14/18

Úča a vražedná trojkombinace...

10/18

Skoro celá noc propršela, na lezení to fakt nevypadá. Jenže před desátou zase sluníčko, větřík a proto naše kolona směřuje na Pfaffenstein. A byla to volba víc něž dobrá, což potvrdil svou přítomností i sám velký Bernd Arnold.

2/18

Lezeme všichni na věž Förster a Máj v Sasku za nás ukončuje pěkná přeprška, která některé z nás zastihla ještě na vrcholu. Ale jak už to tehle víkend bylo několikrát, za chvíli opět svítí slunce a to nás doprovodí vlastně až domů...

Děkuji všem aktivním i méně aktivním účastníkům a těším se na příště. Máj v Sasku 2014 je mrtev, ať žije Máj v Sasku 2015.

Diskuse Počet příspěvků: 0 Přidat komentář
Články: celkem 90 článků
nejaktivnější: Miláno (13)
Knihovna: celkem 119 titulů
nejaktivnější: Pája (kat) (43)